Identifikační kód | RIV/00216224:14330/14:00076035 |
Název v anglickém jazyce | Weak Student Identification: How Technology Can Help |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2014 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 2 |
Počet domácích tvůrců | 2 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Hana Bydžovská (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 2422999) Lubomír Popelínský (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9343199) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | Predicting students' academic performance has long been an important research topic in many academic disciplines. When students enroll in a course, a teacher usually does not know their knowledge and skills. The teacher is faced with a difficult situation how to estimate the students. The knowledge about students' performance can be used for assigning students to seminar groups with respect to their skills needed for the course. The reliable prediction would also help teachers to identify weak studentsin order to help them to achieve better grades. The main aim of this research is to clarify relationship between students' behavior and their performance at the beginning of the term when there are no data about students' attitude and motivation towardsthe course. We inspect different data mining techniques how to recognize weak and good students and how to validate designed methods. We also aim to develop a model of students' performance indicators. |
Klíčová slova oddělená středníkem | student performance; social network analysis; educational data mining; prediction; university information system |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |