Identifikační kód | RIV/00216224:14330/14:00075421 |
Název v anglickém jazyce | Do Desperate Students Trade Their Privacy for a Hope? An Evidence of the Privacy Settings Influence on the User Performance |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2014 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 3 |
Počet domácích tvůrců | 3 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Hana Bydžovská (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 2422999) Tomáš Obšívač (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6298125) Michal Brandejs (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5800951) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | Maintaining people's privacy should be the top priority not only in the context of Information Systems (IS) design. Sometimes, however, certain level of privacy can be traded for a gain in another IS quality or aspect. We present a real world example ofIS with user maintained level of privacy and an evidence of its usage, correlated with users' performance. Recent students' and applicants' privacy settings in an educational IS were examined. According to our findings, a part of students voluntarily disclose their presence in the courses enrolled and on the examination dates registered. Surprisingly, the study results of the disclosed students are worse then the results of undisclosed ones. In the correspondence with our thesis, disclosed applicants have better entrance exam results. |
Klíčová slova oddělená středníkem | Information Privacy; Social Translucence; Educational Information System; Student Performance |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |