Identifikační kód | RIV/00216224:14330/13:00070880 |
Název v původním jazyce | Správa video souborů ve výukovém procesu - problémy a jejích řešení |
Název v anglickém jazyce | Video files management in education - problems and solution |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | cze - čeština |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2013 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 4 |
Počet domácích tvůrců | 4 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Ľuboš Lunter (státní příslušnost: SK - Slovenská republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5704383) Patrícia Eibenová (státní příslušnost: SK - Slovenská republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 4633067) Peter Bálint (státní příslušnost: SK - Slovenská republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 7078846) Michal Brandejs (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5800951) |
Popis výsledku v původním jazyce | Video má pozitivní vliv na výuku studentů. Zařazením video ukázek či animací do výuky se přirozeně začali zabývat i vyučující Masarykovy univerzity, v první vlně především IT zdatnější uživatelé. Spolu s nárůstem vložených videí, videí linkovaných na YouTube opadlo nadšení vyučujících a objevily se problémy. Videa odkazovaná na YouTube měla krátkou životnost, vyučující si neuměli poradit s převody formátů. Některá videa mohli vyučující zpřístupnit (dle Autorského zákona) jen ke zhlédnutí, nikoliv ke stažení, avšak technologicky k tomu neměli prostředky. Zároveň chyběla možnost elektronického zkoušení, ve kterém by se k videosouboru studenti nedostali dříve než v první minutě testu. Tento článek představuje případovou studii vytvoření vlastního systémupro správu video souborů pro výuku. Převod video souborů, způsob následného zpřístupnění a integrace do e-learningových agend Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) zohledňuje specifika akademického prostředí. |
Popis výsledku v anglickém jazyce | Video has a positive effect on the learning process. Also the teachers at the Masaryk University have initiated embedding the video files into the teaching process and e-learning. Nevertheless, only the IT experienced teachers have succeeded. Simultaneously with the increasing number of the embedded video files and of the referred YouTube videos the enthusiasm has faded and the problems have appeared. The referred YouTube videos have a short lifespan. The teachers were unable to deal with the format conversions. Some video files are allowed to be accessed only for view, not for download. However, teachers had not the technology for meeting this requirement. Finally, an opportunity in the electronic video testing, where students can view video file notbefore the first minute of the test, was missing. This paper presents a case study of creating a system for managing video files for teaching. |
Klíčová slova oddělená středníkem | video; e-learning; video conversion; Information System of Masaryk University |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |