Identifikační kód | RIV/00216224:14330/13:00070346 |
Název v původním jazyce | Využití 3D záznamu lidského obličeje pro výuku somatoskopických znaků |
Název v anglickém jazyce | Using 3D Facial Capture for Teaching of Somatoscopis Features |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | sla - slovenština |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2013 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 3 |
Počet domácích tvůrců | 3 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Igor Chalás (státní příslušnost: SK - Slovenská republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 7339119) Zuzana Kotulanová (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 3902153) Barbora Kozlíková (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5901332) |
Popis výsledku v původním jazyce | Cieľom tohto článku je popísať tvorbu elektronického katalógu vychádzajúceho z rozsiahlej databázy 3D záznamov ľudskej tváre a jeho použitie pre výučbu somatoskopických znakov. Za týmto účelom sme nasnímali 1401 jedincov pomocou 3D snímacieho zariadeniaVectra M1. Zo získaných dát sme vytvorili sadu somatoskopických znakov a modely, ktoré ich reprezentujú. V ďalšej fáze sme vytvorili internetový katalóg implementovaný pomocou grafickej knižnice WebGL. Katalóg slúži pre výučbu študentov antropológie a ako anatomická referencia pre umelecké kurzy študentov počítačovej grafiky a dizajnu. Ďalším, v súčasnosti veľmi populárnym a názorným rozšírením je prezentácia výsledných modelov pomocou 3D tlače. |
Popis výsledku v anglickém jazyce | The goal of this article is to describe the electronic catalog creation and how it is used in teaching of somatoscopic features. The catalog is based on large 3D face database. We captured 1401 subjects using facial imaging system Vectra M1. From the collected data we created the set of somatoscopic features and after that we created 3D models which represent them. Next, we created internet catalog implemented by graphics library WebGL. The catalog is used by students of antropology and like the anatomic reference for artistic courses attended by students of computer graphics and design. In addition to that we present results by the popolar and illustrative way nowadays ? thought the 3D printing. |
Klíčová slova oddělená středníkem | 3D capture; human face; somatoscopy; electronic catalog; education; 3D print |
Stránka www, na které se nachází výsledek | http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2013.pdf |