Identifikační kód | RIV/00216224:14330/13:00068682 |
Název v anglickém jazyce | Inter-university Cooperation on Plagiarism Detection Systems in Czech Republic |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2013 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 4 |
Počet domácích tvůrců | 4 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Ľuboš Lunter (státní příslušnost: SK - Slovenská republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5704383) Daniel Jakubík (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 7916949) Šimon Suchomel (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 7837445) Michal Brandejs (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5800951) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | Plagiarism detection systems can help to discover plagiarised material by finding similar documents. The field of plagiarism detection has been dealt with by Masaryk University since 2006 when the users of the Information System of Masaryk University (ISMU) started using e-learning tools including elec-tronic study materials. In 2008, the joint initiative of most public universities in the Czech Republic re-sulted in development of the National Register of Theses and plagiarism-tracking system Theses.cz. This was followed by the start of the system tracing plagiarisms in seminar papers Odevzdej.cz. Re-pozitar.cz continues the inter-university control of plagiarisms in the field of scientific and professional publications. The paper shows how these systems work and discuss the benefits of inter-university cooperation. Plagiarism analysis of the document can detect the suspicious similarities with identified source document. |
Klíčová slova oddělená středníkem | plagiarism; plagiarism detection system; Theses.cz; Odevzdej.cz |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |