Identifikační kód | RIV/00216224:14330/12:00057329 |
Název v anglickém jazyce | Modeling and Predicting Students Problem Solving Times |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2012 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 2 |
Počet domácích tvůrců | 2 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Radek Pelánek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 4686128) Petr Jarušek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8549737) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | Artificial intelligence and data mining techniques offer a chance to make education tailored to every student. One of possible contributions of automated techniques is a selection of suitable problems for individual students based on previously collecteddata. To achieve this goal, we propose a model of problem solving times, which predicts how much time will a particular student need to solve a given problem. Our model is an analogy of the models used in the item response theory, but instead of probability of a correct answer, we model problem solving time. We also introduce a web-based problem solving tutor, which uses the model to make adaptive predictions and recommends problems of suitable difficulty. The system already collected extensive data onhuman problem solving. Using this dataset we evaluate the model and discuss an insight gained by an analysis of model parameters. |
Klíčová slova oddělená středníkem | Problem solving; Modeling; Predicting |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |
DOI výsledku | 10.1007/978-3-642-27660-6_52 |