Identifikační kód | RIV/00216224:14330/11:00050261 |
Název v anglickém jazyce | Faster algorithms for mean-payoff games |
Druh | J - Článek v odborném periodiku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2011 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 2 |
Počet tvůrců celkem | 5 |
Počet domácích tvůrců | 2 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Luboš Brim (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6500773) Jakub Chaloupka (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5376327) Laurent Doyen (státní příslušnost: BE - Belgické království) Raffaella Gentilini (státní příslušnost: IT - Italská republika) Jean-François Raskin (státní příslušnost: BE - Belgické království) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | In this paper, we study algorithmic problems for quantitative models that are motivated by the applications in modeling embedded systems. We consider two-player games played on a weighted graph with mean-payoff objective and with energy constraints. We present a new pseudopolynomial algorithm for solving such games, improving the best known worst-case complexity for pseudopolynomial mean-payoff algorithms. Our algorithm can also be combined with the procedure by Andersson and Vorobyov to obtain a randomized algorithm with currently the best expected time complexity. The proposed solution relies on a simple fixpoint iteration to solve the log-space equivalent problem of deciding the winner of energy games. Our results imply also that energy games and mean-payoff games can be reduced to safety games in pseudopolynomial time. |
Klíčová slova oddělená středníkem | Mean payoff objectives; Algorithms and complexity upper bounds |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |
DOI výsledku | 10.1007/s10703-010-0105-x |