Identifikační kód | RIV/00216224:14330/11:00049976 |
Název v anglickém jazyce | Problem Response Theory and its Application for Tutoring |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2011 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 2 |
Počet tvůrců celkem | 2 |
Počet domácích tvůrců | 2 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Radek Pelánek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 4686128) Petr Jarušek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8549737) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | Problem solving is an important component of education. To make problem solving activities attractive, it is important to confront students with problems of suitable difficulty -- neither too easy, nor too difficult. Since students vary in their skills,it is also crucial to make problem recommendations individually adaptive. We present a novel problem response theory, which predicts how much time will a student need to solve a given problem. Our theory is an analogy of the item response theory, but instead of probability of a correct answer we model problem solving time. We introduce a problem solving tutor, which uses the theory to make adaptive predictions and to recommend students problems of suitable difficulty. |
Klíčová slova oddělená středníkem | Problem response theory; problem solving Tutor |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |